2008. október 21., kedd

A csehszlovák Corina éles bevetésen

Kihasználtam az év egyik utolsó napos hétvégéjét, és kipróbáltam a minap elővezetett Corina (Made in Czechoslovakla) fényképezőgépet, hogy megvizsgáljam, mit is tud filmmel, kinn a levegőn, fényben. Nem csalódtam, ez tényleg jó gép, a képek élesek, torzítás nemigen tapasztalható, ráadásul elég széles látószögű az objektív is.

De lássuk először a technikát, mik is vannak itt. A gép attraktív bakelit-külleme mellett szembetűnő elem a szürke fonott hordozószíj, amelynek segítségével gyakorlatilag autóstáskaként viselhetjük fényképezőgépünket az utcán.

Szemtől szembe
Háttól hátba

A másik különös és meghökkentő techikai megoldás az objektív gépházhoz való viszonya. Nyugalmi állapotban teljesen be lehet csavarni, így praktikusan kevés helyet foglal el, valamint a hozzá tartozó műbőr tokba is csak így fér bele. Ha fotózni akarunk, az objektívet ki kell csavarni, a menet olyan nagy lejtésű, hogy egy fél fordulat elég. Ez a csavarás egyben a távolság állítása is, három fokozatunk van, a piktogramok szerint mellszobor, szoborcsoport, illetve napsütötte vidéki ház kerítéssel. Az exponáló gomb a forgatható objektíven van, tehát vele együtt forog, így mindhárom távolságnál máshova esik. De ez nem okoz komoly problémát, az ember megtalálja. Szerencsére a legkisebb távolság jelénél egy kicsit túl lehet az objektívet forgatni, így körülbelül 60-70 cm közel is mehetünk a dolgokhoz.

Becsavarva
Kicsavarva
Rekesznyílás
Távolság beállító piktogramok

Négyféle záridő közül választhatunk, 1/75, 1/50, 1/25, illetve "B". Rekesznyílás kétféle lehet, 11-es és 16-os. A film továbbítása alul történik a nagyméretű alumínium kerékkel. A kereső nagyjából használhatatlan, olyan kis méretű és egy kicsit piszkos is az üvege, inkább csak arra való, hogy körülbelül becélozzuk vele, hogy mi legyen a kép közepe tájékán.

A filmtovábbító kerék
A ház, és az objektív hátulnézetben

Végül nézzük az elkészült képeket. Valamennyi a XII. kerületi Árnyas úton készült, egy röpke órás séta alatt. A film pedig Kodak 400VLC típusú, a hívás és szkennelés a Digilab műve. A nyolcadik képen az avart rugdosom éppen.

A képeken utómunkálatokra nemigen volt szükség, mindössze a Gimp Curves eszközével állítottam némileg az árnyalatokat, ahol hiányzott a fekete tónus.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...