2008. október 14., kedd

Egy cseh remek

Életemben még ilyen vicces kinézetű fényképezőgépet nem láttam. A Vaterán bukkantam rá, 1500 Ft-ba került, plusz postaköltség. A neve Corina, 120-as film való bele, Made in Czechoslovakia. Aki ismerte ezt a típust, annak nem érdekes, nekem az. Körülbelül 30 éves lehet.

Ezen a képen a csomag kibontásának szent pillanata látszik

Egyenlőre egy esti gyors próbafotózásra tellett, (fotópapír, 5 perces expozíció, papírhívó, fixír, ahogy szokás) de hamarosan bővebben is bemutatom a gépet. Elöljáróban annyi, hogy a szerkezet vastag, erős bakelitből készült, a keresőjét inkább egy vakondnak tervezték, (annyira pici és rossz), az objektív viszont meglepően szép, éles, torzításmentes képet tud. Valahol az interneten azt írják, hogy talán túlságosan éleset is, bármit is jelentsen ez. Mindenesetre a cseh iparban lehet bízni.

Sajnos valami kóbor fehér fény bekandikált a negatívba, mindkét képen ugyanott lengedezik, mint valami szellem. Valószínűleg a gép hátlapján a piros filmszámláló ablak kitakarása volt tökéletlen.
Rövidesen folytatódik, valódi színes képekkel, és részletes technikai bemutatással. Ha sütni fog a nap, és lesz időm.


Áthozott kommentek:

Eszter - 2008.10.18. 17:05:09
ezt a gépet én is nagyon nézegettem a vaterán:-)
nagyon hasznos a blogod, örülök, hogy megtaláltam.
egy hiányérzetem van még a "játékkamerák" sorában: a kodak instamatic gépek, mert azok is érdekes dolgokat produkálnak, ráadásul 10 ft-os filmmel működik, ami mindent elárul, szerintem:)

Gyulus - http://lomolitosblog.blogspot.com/ 2008.10.19. 12:46:33
Engem is eléggé érdekelnének ezek a Kodak Instamatic gépek, de a belevaló filmről semmit sem tudok. Hol lehet kapni, ki hívja elő, és ki szkenneli be?

dawn - http://dawn.freeblog.hu 2008.10.20. 15:37:01
úgy tudom 126-os film kell bele (28x28)
dehogy ilyet lehete kapni nálunk...

Eszter 2008.10.24. 19:29:43
lehet a soósba' :) legalábis múlt héten még láttam, de talán már náluk is kifutó készlet 10 ft egy 24 expos film

dude 2008.10.31. 13:23:56
kicsit elírtad a tűzhelyet tázhelynek.. gondoltam szólok.

üdv

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...