2008. október 29., szerda

Egy éves a Lomolitos Blog

Azért gyűltünk most itt össze, hogy megünnepeljük a Lomolitos Blog egy éves születésnapját. Kezdjük is gyorsan egy kis statisztikával:
Született mintegy 90 bejegyzés, ehhez érkezett 118 hozzászólás, ebből 33 darab az enyém. Az elején még nem is lehetett hozzászólni, később engedélyeztem ezt a lehetőséget. A látogatottság persze nem nagy, de nagyjából állandó, azaz kissé növekszik, igaz, nem tudom összehasonlítani más hasonló blogokkal. Havonta átlagosan 600-700 látogató, és 1200-1500 oldalletöltés terheli a blog.hu szervereit. Majdnem kétszer annyi a Firefox, mint az Internet Explorer. Ez jó.

A két legtöbbet olvasott poszt a Minek ide papírkép? Buhera., és a Fényképezés film és fényképezőgép nélkül... Lyukkamera című alkotás.

Kipróbáltam eddig 10 eldobható fényképezőgépet, a vaterán vettem három Szmenát, egy Lomo LC-A-t, egy Viliát, és egy Corinát. Egyéb módon hozzájutottam még vagy négy géphez, csináltam többféle lyukkamerát, és egyéb buhera alapú fényképező eszközt.

Az index.hu címlapjára egyszer sem került ki innen semmi, a régi blog.hu kezdőlapjára pedig egy alkalommal. Ez érthető is, hiszen nem tartozom a haveri körbe, illetve nem a bulvármocskolódás témakörében utazom. A blog.hu új kezdőlapja pedig gyakorlatilag esélyt sem hagy a megjelenésre, még abba a narancssárga blogajánlóba is hiába próbáltam bekerülni kétszer vagy háromszor is. Szerencsére a Google szereti a blogot, így a legtöbb látogató a keresőből jön. Igazán szoktam sajnálni azokat, akik Micimackós képeket keresnek, és eljutnak az AGFA eldobható kamerát bemutató oldalra. Nincsenek kevesen.

Említésre méltó még az a tény is, hogy az idei Goldenblog szavazás mezőnyébe azért nem kerültem be, mert a zsűri szerint ez nem fotós blog, hanem hírblog. Legalább jövőre már nem kell ezzel a humbuggal foglalkoznom.

A lomogalériákat az első időkben az indafotón tároltam, de onnan később menekülni kellett, megbízhatatlansága miatt. Azóta a Picasa tárolja a képeket. Biztonsági okokból augusztusban megszületett a Lomolitos Blog másolata a blogspot.com-on, mit lehet tudni, nehogy kárba vesszen a sok munka.

A legnagyobb sikernek azt tartom, hogy a Vaterán valaki innen kopipésztelte egy Lubitel leirását. Illusztáció itt.

Illetve azt, hogy néhány embernek (és persze magamnak is) kedvet csináltam ahhoz, hogy visszatérjen a fotózás hagyományosabb módjához, hogy előkeresse a Szmenáját, leporolja, és kreatív módon újra felfedezze, hogyan is fotóztak régen, amikor még az amatőrök is tudták, mi az a blende, záridő és filmérzékenység.

És akkor nézzük a tortát:

Erről a képről werkfotók itt.


Áthozott kommentek:

rivera 2008.10.29. 08:58:43
Gratulalok. Jo a torta :))

kaloz - www.kernelpanic.hu 2008.10.29. 10:55:49
Hu, boldog szulinapot a blognak, a torta meg nagyon kreativ, igazi minimal a minimalfotos bloghoz! :-)

dawn - http://dawn.freeblog.hu 2008.10.29. 23:16:34
bestblog, mindíg kedvet ad fotózni

balazs - http://www.lostinpixels.hu 2008.10.29. 23:19:55
grat, boldog szülinapot!

Gyulus - http://lomolitosblog.blogspot.com/ 2008.10.29. 23:36:37
Köszönöm mindenkinek a jókívánságot.

nak - http://nakedeye.blog.hu 2008.11.01. 20:13:39
isten éltesse a blogot és gazdáját is :)

resolv.conf - http://www.debian.org 2008.11.02. 11:41:17
Gratulálok, ez egy nagyszerű blog! :-)

nak - http://nakedeye.blog.hu 2008.11.04. 09:49:25
haha, most látom a tortát, hogy miből is van, fincsi :D

htibi - http://www.htibi.ini.hu 2008.11.05. 14:42:41
Gyulus bömmeg !
Akkor én most jövök rá hogy híreket olvasok ? Na ne..
minek_ide_papirkep_buhera cikk az nagyon bejött. Második nekifutásra sikerült a mutatvány. A haverokkal mint a biblia , úgy olvastuk.
Azóta már 18 régi negatívomat archiváltam és nem állok meg míg nem végzek. ime egy példa:
indafoto.hu/htibi/image/2201745-65b38287/details/l
(a fehér cipős vagyok én, a mellettem álló pedig egy híres kortárs festőművész !)
Szóval gratula az egy évhez és igy tovább ! Üdv: htibi

human - http://filmbuzi.hu 2008.11.09. 22:11:08
marhajó hírblog, csak eltévedt pár évet akkor :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...