2009. január 7., szerda

Lejárt film, képmanipuláció - Kodak Instamatic 133

Sütött a nap, tehát elfotóztam egy újabb tekercset a 10 Ft-os filmből, ami 15 éve járt le. Beigazolódott a sejtés, napfényben viszonylag jól exponált képeket lehet készíteni, a hosszabbik záridővel, ami 1/40 mp. Tehát akinek van ilyen Kodak Instamatic gépe elfekvőben, az rohanjon a Soósba, és vegyen 10 Ft-ért filmet bele, bárhol előhívják. A kapott képek remek alapanyagot biztosítanak különböző szín, vagy kontraszt manipulációkra. Igaz, hogy mivel a szkennelt képek jó fátyolosak, a manipulációk során keményen szemcsésednek, de kisebb méretben nézve talán ez nem olyan zavaró, vagy az is lehet, hogy még előnyös is.

Az galériában látható képek például az alábbi műtéten estek át, nézzük lépésről lépésre:

Ez az eredeti kép, így jön ki a szkennerből. Kellemes 70-es évekbeli hangulat.
Ez ugyanaz a kép az Auto Equalize filter után. Kezdődik a szemcsézettség.
Itt egy másik layer-en megdupláztam a képet, a Layer Mode-ot Multiply-ra állítottam,
ettől a kép sötétebb és még kontrasztosabb lett.
Ezután egy újabb layer került az egész fölé, amit kitöltöttem sárgával, és Overlay-re állítottam. A sárgaság intenzitását az Opacity-vel lehet szabályozni.
Lehet kísérletezni más szinekkel is, itt például a sárgát kékre cseréltem.
Érdekes hatásokat lehet elérni színátmenetek használatával is.

Az összes verzió nagyobb méretben itt látható. Akkor ezek után már végig lehet nézni a sárgított képeket is:

4 megjegyzés:

  1. Helló!
    Már régóta olvasom a blogod. A Kodak Instamatic használatod miatt, gondoltam felvenném veled a kapcsolatot. Jó lenne mail-ben.
    Van egy weboldal. Vagyunk páran tagjai.:
    http://instamatichome.webs.com/
    Nézz be és kérlek dobj egy mailt. a vcp.project@gmail.com-ra. A többit magán levélben ecsetelném.
    Köszi, helló! :)

    VálaszTörlés
  2. hi, nem tudod, hogy milyen vaku kell az instamatic 50-hez?

    VálaszTörlés
  3. Úgynevezett Flashcube vaku kell hozzá.
    Bővebben: http://www.google.hu/search?q=flashcube+instamatic

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Milyen is ez a 10Ft-os film, hol lehet ilyet kapni?

    VálaszTörlés

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...