2010. január 28., csütörtök

Teleobjektív papírból - szines képek

Nagyképűen azt is mondhatnám, hogy közkívánatra, de ez túlzás, és nem is teljesen igaz, mert anélkül is. Szóval itt van húsz darab papírteleobjektívvel készült szines kép, egyik szebb, mint a másik. Lehet, hogy ezentúl csak ezzel fogok fényképezni. Erről van szó egyébként:

Amint látható, sütött a nap, és a hó is nagyon fehér volt, így rengeteg fény állt rendelkezésre, majdnem megvakultam. 200-as film volt a gépben, a záridőt általában 1/500-ra állítottam, a blendét meg 16-ra, vagy 22-re. Ennek az lett az eredménye, hogy a képek közepe élesebbé vált, mármár azt is mondhatnánk, hogy éles, de a szélek felé megmaradtak a csudálatos elmosódások. Ezügyben felhívnám a figyelmet a második kép bal oldalára, ahol a vékony facsemete és az ablak feloldódik egymásban, és a ház falában, vagy valami ilyesmi.

A képeket érdemes nagyobb verzióban is megnézni, vagyis klikk.
Végül egy aprócska gyógykérdőív, lehet tippelni, nyeremény az sajnos nincs. Az állás pedig itt látható.

5 megjegyzés:

  1. jók a képek !
    Gyulus az lenne a kérdésem hogy Zenittel érdemes camera obscuraval próbálkozni ?
    Üdv: htibi

    VálaszTörlés
  2. Privát véleményem szerint nem... :)
    Valószínűleg kábé ugyanilyen életlen, és kevésbé érdekes eredményt hozna, mint ez itt:
    http://lomolitosblog.blogspot.com/2009/02/tukorreflexes-lyukkamera.html
    De egy próbát megér azért.

    VálaszTörlés
  3. Szia.
    Érdekes mint egy titl objektív. :)
    Nem tudnád megmondani nekem, hogy Zenit 12 xp -nél - vagy általában- a fénymérés, hogy van? - ha a felső lámpa világít a keresőben, akkor túlexponált ha alul világít akkor alul - ha jól gondolom, ha meg diszkózik akkor jó. Ugye?

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Nekem eddig két Zenitem volt, az egyik egy Zenit 11, abban nem lámpa volt, hanem egy mutató, és ha az középen állt, akkor volt jó.
    Ebben a mostani Zenit ET-ben meg egyáltalán nincs semmilyen fénymérés. De itt találtam egy "eredeti" leírást neked:
    http://www.butkus.org/chinon/russian/zenith_12/zenith_12.htm

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm. Jó a link, korrekt leírás, jól emlékeztem. :-)

    VálaszTörlés

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...