2008. november 23., vasárnap

Új hó - új lyukkamera

Leesett az első hó, és tavaly is hóban készültek az első lyukkamerás képek, igaz, hogy az januárban volt. Az idén növeltem a méreteket. Most egy nagy cipősdobozból buheráltam lyukkamerát. A tetejének a közepére ragasztottam az alumínium lyukat, a hátlapjára (belülről) pedig pici szigetelőszalaggal a fekete-fehér fotópapírt. Az is nagyobb lett, 13x18 cm-es. Az ember azt várja, hogy ilyen nagy méretben részletgazdagabb képeket kap.

És ez pont így is van.

A 2008-as téli modell
Áznak az előhívott negatívok

Mivel ennél a modellnél a negatív távolabb esik a lyuktól, így a képek nem a halszemoptikával készült képekhez hasonlítanak, hanem inkább olyanok, mintha egy átlagos nagylátószögű objektívvel fotózták volna őket. Az expozíciós idő 6.5 perc volt, szerencsére a rutin sokat segített, elsőre eltaláltam a helyes értéket.

Íme, itt vannak a képek, rákattintva nagyobb verziók is láthatók.

Ja, és elromlott a kölcsönkapott filmszkennerem...

1 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek a képek!
    Én is kedvet kaptam, hogy kipróbálja ezt a technikát. Csak valahol kéne venni az előhíváshoz szüksége löttyit, meg fotópapírt...

    VálaszTörlés

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...