2008. április 14., hétfő

Diana próbaképek: azt kapod, amit vársz

Természetesen nem bírtam kivárni, amíg az első tekercset előhívják, kipróbáltam a Diana+ kamerát a szokásos fotópapíros módszerrel. A képeken az van, amit vártam: lágy kontúrok, enyhe életlenség, nagyon erős vignyettálás. Ezekkel együtt hangulatos képek születtek a lakás különböző részeiben. A fürdőszobásat egy kicsit alulexponáltam, elfelejtvén, hogy ott csak 60-as égő van, míg a konyhában 100-as. A képek 11-es blendenyílással készültek, körülbelül 7 perces záridővel, úgy, hogy egy darab fekete-fehér fotópapírt tettem a film helyére, ahogy azelőtt. Az előhívott papírnegatívok szkennelés, és némi fotószerkesztés után nyerték el az alant látható formájukat:

A vignyettálást a magam részéről egy kicsit túlzásnak tartom, úgy látszik, mindenképpen érdemes betenni a film elé a gyári maszkot, amitől kisebb kép készül a filmre. Szerintem a vignyetta-jelenség ezzel a maszkkal a helyére fog kerülni, mégsem egy kör alakú fotót kapunk. Ráadásul 16-ot 12 helyett, de erről már volt szó.

Érdekességképpen itt van egy werkfotó arról, amikor éppen a fenti, konyhás kép készül. A beígért zárstabilizáló pöcköt jól lehet használni, bár vigyázva kell bedugni a résbe, mert hajlamos kirepülni a helyéről.

Pöcök bedugva
7 perces expozíció

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...