2010. március 19., péntek

Rollfilm szkennelése másképp

Köztudomású, hogy a Diana+ a rollfilmre egyáltalán nem 6x6-os képet készít, hanem körülbelül 5x5 cm-est, mégpedig úgy, hogy a kép teteje "ragad" a film széléhez, alul meg marad egy jó nagy üres rész. Ahogy itt ezen a képen látszik:

Emiatt szkenneléskor mindig lemaradunk a képek tetejéről, és a nagyon trendi sárga feliratokról, hogy milyen fajta film, hanyadik kocka, satöbbi. Ugyanis a szkennerhez adott sablon, amibe a filmet kell becsúsztatni, letakar a filmből néhány milimétert.

Mostanáig.
Ugyanis másokhoz hasonlóan én is feltaláltam a spanyolviaszt, minek ide ez a műanyag filmtartó, elég két kis darab ragasztószalag, és máris a teljes filmet be lehet szkennelni. Így már az egész kockát láthatjuk, a gyári feliratokkal együtt. Így:

Sajnos így a film két oldala egy kicsit felkunkorodik, emiatt elképzelhető, hogy képek szélei nem lesznek teljesen élesek, de egy dianás képnél ez gyárilag is így van, tehát itt nem vesztünk semmit.
A képek Bécsben készültek, a KunstHaus Wien néhány részlete látható rajtuk.

3 megjegyzés:

  1. Most vettem 1 Diana F+ gépet, és azt szeretném kérdezni, hogy hol szoktad előhívtatni ezek a filmeket? Otthon vagy profilabban?
    És még 1 kérdés hogy, ezekszerint hogyha azt mondtad hogy nem kell a műanyag filmtartó, akkor 1 35mm-es filmszkennerbe is tudjuk szkennelni a 120mm-es filmet nem? Nem akarok hülyeséget mondani,mert igazából még nem láttam ezek a szkenereket :D. Nem tudom hogy mekkora 1 35mm-es filmszkenner.... Előre is köszönöm. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Ha szines filmre fotózok, akkor be szoktam adni valamilyen laborba. Tapasztalatom szerint ahol 35mm-es filmet hívnak, ott rollfilmet is. Ha fekete-fehér a film, gyakram én magam hívom elő.
    A szkenneléssel kapcsolatban, még én se láttam olyan szkennert, ami csak 35mm-est tud, de ha van hely a szélesebb filmnek, akkor valószínűleg az is működni fog.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a valászodat :)
    Mert néztem interneten szkennereket, van a
    CANON CanoScan 5600F ami 35mm-es filmet tud szkennelni csak.és 38ezer ft-ba kerül, a másik CANON CanoScan 8800F amely 120mm-es filmet is tud,de 60ezer ft-ba kerül, elég nagy pénz nekem. azért nem tudom hogy mi a különbség 2 között, lehet hogy télleg a másik szélesebb :)
    Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...