2009. április 30., csütörtök

Postán érkezett fényképezőgép

A következő üzenetet kaptam nem túl régen egy kedves olvasótól:

...a helyi használtcikk piacon sikerült vásárolnom bontatlan, eldobható fényképezőgépet potom 100 Ft/db áron. A papírborításon MasterCard felirat, a film 12 kockás, 400 ASA, német. Ha érdekel és küldesz egy címet, szívesen postázom neked, egy próbát talán megér :-). (Az eladónál volt vagy 50 db belőle.)

Az üzenetváltást követően, pár nap múlva már meg is hozta a postás ezt a remekbeszabott kis eldobható gépet, (ezúton is köszönöm) ami itt látható a képen:

Nem tudható, hogy eredetileg mi célt szolgált a gyártmány, lehet, hogy a Németországban a hitelkártyák mellé adták ajándékba. Mindenesetre nem lepődtem meg túlságosan, amikor a fotózás végeztével szétszedvén, az ilyenkor szokásos szigetelőszalagozott, celluxozott újrahasznosítás egyértelmű, ámde szánalmas nyomaival találkoztam.

Arca
Háta
Lelke
Alja
Filmje
Bátyja

Ahogy itt fent a legutolsó képen látszik, a kazetta sokkal kisebb, mint egy hagyományos darab, hiszen csak 12 kockának elegendő helyre volt szükség. Bevallom őszintén, még soha nem láttam ezelőtt ilyen kisméretű filmkazettát.

A film gyors elfotózására a Nyugati pályaudvaron kerítettem sort. Eredmény? Az ilyenkor szokásos átlagos minőségű képek. Hogy azért ne legyen olyan unalmas a látvány, a művek a következő lépésekből álló erőszaknak estek áldozatul:

  1. Picasában Auto color, hogy a kékes, vagy lilás képek egységesebb színt kapjanak.
  2. Gimp-ben piros színű réteg overlay módban. Ettől lesznek szép vöröses színűek.
  3. Gimp-ben Auto Equalize, vagy Curves segítségével a kontraszt és a szinek erősítése.
  4. Silicosaur PhotoFX CrossProcessingFX filter.

4 megjegyzés:

  1. nekem nagyon tetszik ez a sor!

    teljesen jól visszaadja a nyugati hangulatát :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, nagyon jó példa arra, hogyan kell érzékkel "erőszakot alkalmazni" a képeken :-)Szép. Az első különösen.

    VálaszTörlés
  3. nagyon jó ez a blog! van egy gépem ami szerintem tetszene, én még nem mertem filmet tenni bele. de a doboza miatt ideális szobadísz:
    http://spe.fotolog.com/photo/30/30/29/mindthecrap/1242157422433_f.jpg

    VálaszTörlés
  4. Pont ilyen Nippon gépem nekem is van, de még én sem mertem kipróbálni eddig. :)

    VálaszTörlés

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...