2008. augusztus 18., hétfő

Lomolitos a Szigeten

Igen, én is voltam a Szigeten. Igen, én is fényképeztem. Igen, én is unom a sablonos szigetes koncertképeket. Ezért próbáltam egy kicsit bloghűen fotózni. A nyersanyag egy AGFA Optima Prestige 100-as film volt.
A Lomolitossal csak addig lehet fotózni, amíg világos van. Igaz, hogy tartozik vaku (vagy ahogy a Vaterán szokás: vakku) is hozzá, a sorozat végén van is egy néhány vakus kép, de jobb, ha ezt nem szokjuk meg.
Azért van jó dolga a Lomolitos-szal fényképező embernek, mert egyáltalán nem kell beállításokkal foglalkoznia. Nincs fehéregyensúly, expozíciós idő, rekesz, gyújtótávolság, meg ilyesmi. Tapasztalataim szerint édesmindegy, hogy 100-as, 200-as, vagy 400-as film kerül bele, ha süt a nap, mindig jól exponált képeket kapunk.


A képek a szokásos színkorrekción (Auto Equalize) estek át, és a szintén szokásos Silicosaur PhotoFX Cross Processing filterezésen is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...