2008. április 25., péntek

Lomolitos, kereszthívás, mutatványosok

Ahogy az előzőekben ígértem, itt van a többi kép, ami az igényes szórakozást kínáló alkalmi vidámparkban készült. Ezek életem első kereszthívásos képei, vagyis a film (FUJI Sensia 200-as) egy dia alapanyag, negatívként előhivatva. A kész film sokat ígérően érdekes, lilás árnyalatú lett, de az első képek beszkennelése után igencsak elámultam. Mindenütt megvadult zöldek és sárgák. Nem rossz éppen, de én azért nem teljesen erre gondoltam. A szkenner úgy van beállítva, hogy nem javít és módosít semmit a képen. Hát ez lett belőle:

Ezután kíváncsiságból beadtam a filmet papírhívásra, hogy kiderüljön, mit hoznak ki belőle. Ezek a képek itt lent a papírképek szkennelt változatai, a színek egy kicsit érdekesebbek, nekem ez a sorozat jobban tetszik, mint a zöld-sárga. A kék ég például mindegyiken elég különös színű.

A legnagyobb baj a papírra történő képkidolgozással, hogy valami fura okból kifolyólag semmibe veszi azt, hogy a filmen lévő negatívnak más a képaránya, mint a fotópapírnak, így nagyon sok minden egyszerűen lemarad a képről. Márpedig én azt szeretem, ha az egész kép megjelenik. Nem azért fényképez az ember a kép szélére is, hogy aztán valami láthatatlan automatika kérlelhetetlenül leharapja, mint egy nagy zöld-sárga sárkány.


Áthozott kommentek:

dawn - http://dawn.freeblog.hu 2008.04.26. 08:30:23
a negyediken az ég nagyon durva, a zöld is jól néz ki

azt vettem észre nagyon sok múlik a szkenneren:

márépixel scan:
flickr.com/photos/hajnal/2441820411/
pálvölgyi scan:
flickr.com/photos/hajnal/2266481503/in/set-72157603912809776/

Gyulus - http://lomolitosblog.blogspot.com/ 2008.04.26. 10:15:04
Ezek filmszkennelések, ha jól látom. Én azt vettem észre, hogy minél jobban túl van exponálva, annál sárgább az egész kép.
Egyébként a szkennert is lehet állitgatni, azzal is lehet játszani. Mindenesetre elég kiszámithatatlan az egész. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...