2009. március 8., vasárnap

12 kockás Müller film

Van ebben a posztban egy kis médiatúltengés, de hát mit tegyünk, ha ennyi minden van, hát használjuk ki. Még jó, hogy térkép, vagy prezentáció nincs.

Arról van szó, hogy lehet a Müllerben kapni 12 kockás 100-as filmet is, potom 195 Ft-ért. Vettem kettőt, és az egyiket elhasználtam a Lomolitos géppel, próbaként. Figyelembe véve az ott kapható egyszer használatos kamera minőségét, valami túlszemcsézett, összevissza színű selejt filmre számítottam, de nem.

Két fél film
Ennyi az egész

Ellentétben a "rendes" fényképezőgépekkel, a Lomolitosban úgy helyezkedik el a film, hogy a kazetta a jobb oldalon van, és fotózás előtt át kell tekerni az egészet a másik oldalra. Ezt lehet látni a videón.

És végül, itt látható az összes kép, ami a filmre került. A szemfülesebb olvasó észreveszi, hogy nem 12, hanem 15 képet lát. Tehát vagy elszámították a film hosszát, vagy a Lomolitos filmbefűzési, és filmhasználati sajátosságai miatt fér hárommal több kép a filmre. Én az utóbbira tippelek.

Kicsit féltem először, mert nem sütött a nap, és így a 100-as filmen csak sötét, alulexponált foltok lesznek, de ismét bebizonyosodott, hogy egy szines negatívra - egy bizonyos határon belül - gyakorlatilag akármilyen beállításokkal fényképezhetünk, nagyjából jó eredményt kapunk. És ismét felhívom a tisztelt néző figyelmét a Lomolitos optika csodálatos térgörbítésére is.

Egy baja van az efféle olcsó, és rövid filmnek. Az, hogy pont ugyanannyiért hívják elő, mint a 36 kockásat. Így azután már nem is olyan olcsó, főleg, ha egy kicsit utánaszámolunk. Vegyünk egy 1000 Ft-os 36 kockás filmet. A hívás is 1000 Ft, így, ha a 2000-et elosztjuk 36-tal, akkor nagyjából 55 Ft-ot kapunk képenként. Most nézzük a 195 Ft-os 12 kockás filmet: 1000 + 195 / 12. Ez bizony 99 Ft kockánként, tehát majdnem kétszer annyi. Tanulság: a hosszabb és drágább film olcsóbb...

3 megjegyzés:

  1. én színes negatívra a fotomarket üzleteit preferálom, 300ft egy hívás, bár nem tudom, hogy ugyanolyan minőség-e mint máshol...

    a fotók hangulata nagyon bejön, főleg, ahogy megjelenik a napfény, de az csak szolidan

    VálaszTörlés
  2. A müller eddig nekem is nagyon bevált. De olcsó film fronton szívtam is, konkrétan a dm paradise filmekkel. És ekkor határoztam el, hogy inkább fizetek 1000-1500 pénzt egy tekercsért, de akkor az legyen jó cucc. Szóval kevesebb kép lesz, de jobb. És mivel kevesebbszer megyek előhívatni, még nyerek is rajta. :)

    VálaszTörlés
  3. A múlt héten pont azt a dm filmet ajánlgattad nekem Bandi. Szégyelld össze magad :D

    VálaszTörlés

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...