2008. április 15., kedd

Diana, lo-fi képek

Íme, itt vannak az első próbálkozások a Diana+ kamerával. Valódi, hamisítatlan lo-fi (alacsony minőségű) képek születtek, ahogyan azt a papírnegatívos képek olyan szépen megelőlegezték. Mivel a maszk benne volt a gépben, így a negatívok 4.2x4.2 cm-esek lettek. Emiatt a képek szélén jelentkező torzítás, és a vignyettálás itt nem jelentkezik olyan markánsan. Mivel a fényképezőgép hátlapját alul tartja csak valami műanyag pöcök, nem csoda, hogy egyes képek esetlegesen fényt kapnak. De ebben a "fotózási stílusban" az ilyen kóbor fények nem válnak a képek kárára.

Az második képen a lyukkamerás verzióval készült fotó látszik, amikor az objektívről lecsavarjuk a lencsét, a blendét pedig nagyon picire állítjuk. Az a rózsaszín derengés nem egy bemozdult szelllem, hanem a gyerkőc, aki mindenképpen meg akarta nézni, hogy készül a fotó. A fűben felfedezhetők a lábai, a háztető előtt pedig a haja, amint egy másodpercre rásüt a nap. De lehet, hogy nem is az.


Áthozott kommentek:

dawn - http://dawn.freeblog.hu 2008.04.15. 21:04:15
új játékszer, király :D
én is a hétvégén csaptam le az új játékszerre, mivel amit legutóbb vettem folyton bezabálja az elemet :( bár 2000 forintért nem is sajnálom, hogy nem tökéletes.
szóval amit vettem az egy cosina cx-2, amiről azt tartják, hogy az lca az ő másolata, bár engem ez nem foglalkoztat, csak az, hogy a paraméterei megegyeznek az lca-val.

embee 2008.04.16. 10:45:39
Nagyon jó képek lettek, megvan az a tipikus "Dianás" hangulatuk.

Milyen filmet használtál? Én is most ismerkedek a technikával, azért érdekelne. :)

Gyulus - http://lomolitosblog.blogspot.com/ 2008.04.16. 11:12:26
A film az egy Kodak portra 400 VC volt.
Sajnos csak ma reggel vettem észre, hogy az amúgy is rövidke 120-as filmből hármat "elfelejtettek" beszkennelni. Úgyhogy ma megyek reklamálni, és ha pótolják, én is pótolom ide.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jó, ha ide írsz valamit.

Legnépszerűbb...